Afspraaktool om te shoppen in Prenatal-winkel instant succes

Ordina implementeert met Salesforce binnen vier dagen een reserveringsmodule voor shopping afspraken

Zoals zoveel bedrijven ondervindt Prenatal ook de gevolgen van de lockdown. De meer dan veertig Prenatal-winkels in Nederland waren tot voor kort allemaal gesloten, waardoor alleen via de webshop aankopen konden worden gedaan. Dat de winkels sinds kort weer op afspraak hun deuren konden openen was dan ook zeer goed nieuws.

In eerste instantie mochten echter slechts twee personen per verdieping aanwezig zijn in een winkel. Wie de winkel wilde bezoeken, moest telefonisch een afspraak maken. Toen deze regel werd opgerekt naar 1 persoon per 25m2, ontstond de noodzaak om digitaal een afspraak te kunnen maken.

Digitale afspraaktool

Prenatal zocht contact met Ordina om te kijken wat er op korte termijn mogelijk was. Binnen vier dagen slaagden de digital experts van Ordina erin om met behulp van Salesforce een oplossing te realiseren, waarbij klanten via de website van Prenatal een afspraak kunnen maken om te shoppen. Daarbij wordt rekening gehouden met de wet- en regelgeving, zoals minimaal vier uur vooruit boeken. En voor iedere winkel ligt vast hoeveel bezoekers er gelijktijdig aanwezig mogen zijn en ook zijn er verschillende type afspraken te maken. Zo kan iemand een tijdslot boeken van vijftien minuten wanneer deze klant precies weet wat zij of hij nodig heeft, een half uur wanneer de klant ook advies nodig heeft en een uur wanneer de klant de totale baby-uitzet in een keer wil aanschaffen. Afhankelijk van de winkel waar je naar toe wilt, zijn er specifieke shopping afspraken beschikbaar.

Iedere winkel heeft ook een eigen agenda waarop de medewerkers van de winkel kunnen zien wie er komt winkelen. Zo kan bij de ingang van een filiaal worden gecontroleerd of iemand daadwerkelijk een afspraak heeft gemaakt.

Volgens Coen van de Plas, Head of Omnichannel bij Prenatal, is de oplossing een groot succes. “De bezoekers weten de afspraken tool goed te vinden én te gebruiken; binnen één week zijn er al 19.000 afspraken gemaakt. De samenwerking met Ordina verliep buitengewoon goed, doordat ze snel weten te schakelen en actief meedenken in het vinden van de beste oplossing. Op dit moment zijn wij bezig met het implementeren van extra functionaliteit om de oplossing nog mooier te maken voor onze klanten.”

Digital Commerce

Een vliegende start met uw e-commerceplatform? Dat kan met de Ordina Solution for Digital Commerce, waarmee we voor uw organisatie binnen twee tot vier maanden een toekomstbestendig en best-in-class e-commerceplatform ontwikkelen, lanceren en activeren. Onze aanpak is onder meer onderscheidend vanwege de korte time-to-market. Lees meer over over Digital commerce solution. Vragen of meer informatie? Neem contact op met Dirk Jan van der Pol.