Belangen cliënt, medewerker en organisatie

Rond de zorg voor cliënten werken zorgprofessionals samen die met elkaar de kwaliteit van de zorg bepalen. Een hoge kwaliteit van zorg is alleen mogelijk als de belangen van de cliënt, medewerker en organisatie in balans zijn. Vanuit Ordina streven we binnen onze aanpak continu naar deze balans.

  1. Cliënt
    Cliënten hebben in de ideale situatie zoveel mogelijk de regie in eigen hand en worden ondersteund om zo lang mogelijk zelfstandig thuis te wonen. Dat vraagt om een efficiëntere samenwerking en de inzet van e-health oplossingen. Denk aan apps, persoonlijke gezondheidsomgevingen, virtual reality of wearables die cliënten meer zelfstandigheid en regie geven. Of tools waarmee ze preventief aan hun gezondheid kunnen werken.
  2. Medewerker
    Veranderingen in de arbeidsmarkt leiden tot een toename van de werkdruk en personeelstekorten in de zorg, waardoor digitale oplossingen en toepassingen om met dezelfde hoeveelheid medewerkers meer te kunnen bereiken essentieel zijn. Tegelijkertijd groeit het belang om meer autonomie van de zorgverlener toe te staan nu de zorg meer ambulant wordt. Daarom werken we met zorgaanbieders in co-creatie aan oplossingen voor monitoring op afstand en het altijd en overal inzien, bewerken en delen van gegevens. Daarnaast doen toepassingen voor kunstmatige intelligentie, robotica en diagnostiek hun intrede in de dagelijkse beroepspraktijk voor zorgprofessionals.
  3. Organisatie
    Technologie kan ervoor zorgen dat medewerkers meer tijd overhouden om zorg te verlenen en kan bijdragen aan een (financieel) gezonde organisatie. Van het implementeren van een roostersysteem en capaciteitsplanning voor een solide en flexibele inzet van medewerkers, het voldoen aan de AVG-richtlijnen tot het begeleiden naar een gezonde bedrijfsvoering binnen uw organisatie.