fbpx

Keytrade Bank verbetert haar design system als middel voor digitale acceleratie

Keytrade Bank beschikt over een uitgebreid pakket aan financiële producten en diensten voor mensen die hun financiën in eigen hand willen nemen. Naast het aanbod van traditionele bankdiensten, bieden ze klanten ook de mogelijkheid om via internet te beleggen op de aandelenmarkten. Als internetbank is het aanbieden van een geweldige klantervaring en een consistente ervaring via digitale kanalen voor Keytrade Bank een kritische factor voor succes.

De rol van Ordina

Als onderdeel van het ontwerpteam van Keytrade Bank heeft Ordina geholpen om het design system te professionaliseren en op te schalen. Een design system is de centrale omgeving waarin de bouwstenen van digitale diensten en producten staan voor de verschillende design- en ontwikkelteams. Het grote voordeel van een design system is onder meer dat je de consistentie en snelheid van ontwerp- en ontwikkelprocessen kan vergroten.

De werkzaamheden waaraan Ordina heef bijgedragen bestaan uit het inventariseren en verzamelen van de ontwerp- en ontwikkeltaal tot het stroomlijnen van het ontwikkelproces. Dankzij het design system is er nu focus op hergebruik en schaalbaarheid. Keytrade bank is nu in staat haar digitale activiteiten naar een hoger niveau van efficiëntie en samenwerking te tillen. Dit zorgt niet alleen voor een snellere time-to-market voor nieuwe producten en diensten, het verlaagt ook de ontwikkelingskosten. Bovendien zorgt het voor consistentie en draagt het bij aan een betere gebruikerservaring.

Benieuwd hoe een design systeem jouw digitale productontwikkeling kan versnellen?
Neem dan contact op met Joris van de Perre van Ordina.

Ordina heeft ons design system en onze manier van werken, met focus op hergebruik, naar een hoger niveau getrokken, zowel voor onze website als de mobile app.”

Didier – Head of UX, Keytrade Bank