Nieuw e-commerce platform binnen negen weken voor DENHAM

Internationaal premium denim merk DENHAM, gevestigd in Amsterdam, heeft een groeiend wereldwijk retailnetwerk in meer dan twintig landen. DENHAM opent in rap tempo winkels over de hele wereld, maar heeft ook de ambitie om online de conversie te verdrievoudigen. Om dat doel te kunnen verwezenlijken, vroeg DENHAM Clockwork Ordina (het digital engagement bureau van Ordina) zo snel mogelijk een sterk, flexibel e-commerceplatform neer te zetten.

Door agile samenwerking is – van briefing tot livegang – binnen negen weken een premium webshop gerealiseerd voor dit premium jeansmerk. We ontwikkelden een nieuwe website met Salesforce Commerce Cloud, inclusief design, geoptimaliseerde copy en integratie met PSP, ERP en warehousing. Daardoor slaagde DENHAM erin om online meer omzet te behalen dan offline, terwijl Ordina innovatieve e-commercefeatures voor DENHAM blijft door ontwikkelen.

‘Snel, zonder kwaliteitsconcessies’

E-commercemanager Thomas Stegelmann van DENHAM: ‘Om onze doelstelling te kunnen halen, was het noodzakelijk om zo snel mogelijk live te gaan met het nieuwe platform. Daarom heb ik gekozen voor een flexibel platform en een bureau dat net zo snel wil gaan als wij, zonder daarbij concessies te doen aan de kwaliteit. In negen weken hebben we samen een geweldig resultaat bereikt.’

Naast de snelheid van ontwikkeling was het volgens Stegelmann belangrijk om een flexibele omgeving te creëren, waarbij het DENHAM-team snel zelf aanpassingen kan doorvoeren om op marktontwikkelingen te kunnen inspelen. Hiervoor eeft Clockwork Ordina een framework ontwikkeld dat het team van DENHAM de mogelijkheid biedt om écht snelheid te maken.