Digital commerce

Snel van start met toekomstbestendig e-commerceplatform

Gedrag en verwachtingen van consumenten veranderen continu. Online en on demand bestellen is de nieuwe norm, zowel voor consumenten als voor retailers. De concurrentie zit niet stil en legt de lat steeds hoger. Wie niet in meegaat in technologische ontwikkelingen en op verouderde platformen blijft werken, zet zijn continuïteit en winstgevendheid op het spel. Wil je als bedrijf onderscheidend, aantrekkelijk én winstgevend blijven, dan moet je dus inspelen op die ontwikkeling en investeren in e-commerce.

Case: Nieuw e-commerce platform voor DENHAM binnen negen weken

Internationaal premium demin merk DENHAM heeft de ambitie om online de conversie te verdrievoudigen. Om dat te kunnen verwezenlijken, vroeg DENHAM Clockwork Ordina (het digital engagement bureau van Ordina) zo snel mogelijk een sterk en flexibel e-commerceplatform neer te zetten. Door agile samenwerking is – van briefing tot livegang – binnen negen weken een premium webshop gerealiseerd. Daardoor slaagde DENHAM erin om online meer omzet te behalen dan offline. Daarnaast ontwikkelden we een flexibel framework, waardoor het DENHAM-team zelf aanpassingen kan doorvoeren om zo snel op marktontwikkelingen te kunnen inspelen. Lees hier de volledige case.

We zochten een bureau dat net zo snel wilde gaan als wij, zonder daarbij concessies te doen aan de kwaliteit. In negen weken hebben we samen een geweldig resultaat bereikt. Thomas Stegelmann, E-commercemanager DENHAM

Vliegende start met e-commerceplatform

Dat kan met de Ordina Solution for Digital Commerce, waarmee we voor uw organisatie binnen twee tot vier maanden een toekomstbestendig en best-in-class e-commerceplatform ontwikkelen, lanceren en activeren. Onze aanpak is onder meer onderscheidend vanwege de korte time-to-market. Door het gebruik van een uniek ontwikkeld template (op basis van best practices) waarin pagina’s, menu’s, integraties, functionaliteiten en testscripts voorgedefinieerd zijn, kan de implementatie met een vliegende start beginnen. Bovendien kan het platform op effectieve en toekomstbestendige wijze met uw bestaande IT-omgeving worden geïntegreerd.

Met deze oplossing creëert u een digitale omgeving waar klanten graag terugkomen en die van bezoekers fans maakt. En nog belangrijker: een omgeving waar bezoek wordt geconverteerd in aankopen. Onze e-commerceplatformen bieden een gepersonaliseerde winkelervaring, waarbij de hele klantreis van oriëntatie tot vervolgaanschaf op consistente wijze wordt ondersteund, ongeacht het kanaal en het touchpoint.

Download leaflet

Lees meer over de Ordina Solution for Digital Commerce in onze leaflet Snel van start met toekomstbestendig e-commerceplatform.

Onze aanpak

Ordina heeft vanuit haar jarenlange ervaring met digital commerce een eigen aanpak ontwikkeld. De aanpak bestaat uit twee fasen. In de eerste fase draait het om de implementatie en activatie van het platform. Maar dit is geen doel op zich. Het gaat uiteindelijk om het realiseren van groeidoelstellingen en ambities. Daarom draait de tweede fase om het optimaliseren van de conversie, de run- & growfase.

Wat deze aanpak succesvol maakt, is de korte time to market en de mogelijkheid om de oplossingen snel te integreren in een bestaand IT-landschap. De toepassingen zijn gebaseerd op Salesforce Commerce Cloud, software die automatisch door ontwikkelt en update waar nodig. Het is daardoor gemakkelijk te integreren en te onderhouden. Bovendien bestaat de mogelijkheid om te integreren met andere relevantie Salesforce toepassingen, zoals de Marketing en Service Cloud en om met een subscription model te werken. Tot slot zijn wij voor onze klanten bezig de conversie continu te optimaliseren, zodat zij meer omzet kunnen genereren, het merk te versterkten en de customer experience te verbeteren.

Meer informatie over Digital commerce? Stel uw vraag aan Martin

Martin Koersen
Martin Koersen
Managing Director Clockwork
Klik om direct telefonisch contact op te nemen: +31(0)650295986 Bekijk mijn profiel op Linkedin Stuur een email