fbpx

Digital commerce

Snel van start met toekomstbestendig e-commerce platform

Gedrag en verwachtingen van consumenten veranderen continu. Online en on demand bestellen is de nieuwe norm, zowel voor consumenten als voor retailers. De concurrentie zit niet stil en legt de lat steeds hoger. Wie niet in meegaat in technologische ontwikkelingen en op verouderde platformen blijft werken, zet zijn continuïteit en winstgevendheid op het spel. Wil je als bedrijf onderscheidend, aantrekkelijk én winstgevend blijven, dan moet je dus inspelen op die ontwikkeling en investeren in e-commerce.

Case: Nieuw e-commerce platform Blokker

Winkel Blokker

Met een gloednieuw e-commerce platform is Blokker klaar voor de toekomst. De winkelketen met zo’n 400 winkels door heel Nederland kiest bewust voor een strategie, waarbij fysieke winkels en het platform elkaar nog beter aanvullen. Voor de ontwikkeling van het platform werd de hulp ingeroepen van Ordina.

In combinatie met Salesforce en een nieuw loyaliteitsprogramma hebben we een stevig fundament gelegd, zodat we nu kunnen bouwen aan het huis waarmee we het voorbeeld willen worden voor een omnichannel retailer. Lees hier de volledige case.

Vliegende start met e-commerce platform

Dat kan met de Ordina Solution for Digital Commerce, waarmee we voor uw organisatie binnen twee tot vier maanden een toekomstbestendig en best-in-class e-commerce platform ontwikkelen, lanceren en activeren. Onze aanpak is onder meer onderscheidend vanwege de korte time-to-market. Door het gebruik van een uniek ontwikkeld template (op basis van best practices) waarin pagina’s, menu’s, integraties, functionaliteiten en testscripts voorgedefinieerd zijn, kan de implementatie met een vliegende start beginnen. Bovendien kan het platform op effectieve en toekomstbestendige wijze met uw bestaande IT-omgeving worden geïntegreerd.

Met deze oplossing creëert u een digitale omgeving waar klanten graag terugkomen en die van bezoekers fans maakt. En nog belangrijker: een omgeving waar bezoek wordt geconverteerd in aankopen. Onze e-commerce platformen bieden een gepersonaliseerde winkelervaring, waarbij de hele klantreis van oriëntatie tot vervolgaanschaf op consistente wijze wordt ondersteund, ongeacht het kanaal en het touchpoint.

Download leaflet

Lees meer over de Ordina Solution for Digital Commerce in onze leaflet Snel van start met toekomstbestendig e-commerce platform.

Onze aanpak

Ordina heeft vanuit haar jarenlange ervaring met digital commerce een eigen aanpak ontwikkeld. De aanpak bestaat uit twee fasen. In de eerste fase draait het om de implementatie en activatie van het platform. Maar dit is geen doel op zich. Het gaat uiteindelijk om het realiseren van groeidoelstellingen en ambities. Daarom draait de tweede fase om het optimaliseren van de conversie, de run- & growfase.

Wat deze aanpak succesvol maakt, is de korte time to market en de mogelijkheid om de oplossingen snel te integreren in een bestaand IT-landschap. De toepassingen zijn gebaseerd op Salesforce Commerce Cloud, software die automatisch door ontwikkelt en update waar nodig. Het is daardoor gemakkelijk te integreren en te onderhouden. Bovendien bestaat de mogelijkheid om te integreren met andere relevantie Salesforce toepassingen, zoals de Marketing en Service Cloud en om met een subscription model te werken. Tot slot zijn wij voor onze klanten bezig de conversie continu te optimaliseren, zodat zij meer omzet kunnen genereren, het merk te versterkten en de customer experience te verbeteren.