Dame zit met laptop voor het raam

Nieuwe verbindingen in finance

Hoe we met ICT nieuwe kansen bieden voor financiële dienstverleners

Als financiële dienstverlener zit u middenin een digitale transitie: technologieën als blockchain, scherpere regelgeving in de vorm van PSD2 en GDPR en concurrentie van fintechs veranderen de wereld om u heen ingrijpend. Hoe zorgt u ervoor dat u niet omver wordt geblazen, maar de wind in de zeilen krijgt en de gunst van de klant wint? Ordina kan u helpen door daarin een gidsfunctie te vervullen en samen met u nieuwe toepassingen te ontwikkelen om de interactie met de klant te vergroten.

Verplicht, Verbeter en Vernieuw

Klanten willen instant service: online diensten die op maat zijn gesneden en intuïtief werken. Of het nu gaat over een kredietverlening aan het mkb, een aandelenemissie of het afsluiten van een hypotheek. Zonder dat hierbij inbreuk wordt gepleegd op hun privacy. Daarom focussen wij op de drie v’s: verplicht, verbeter en vernieuw.

Illustratie van proces Finance: Verplicht, verbeter, vernieuw

  1. Verplicht
    Uw bestaande IT-infrastructuur moet robuust en betrouwbaar zijn, máár tegelijkertijd genoeg ruimte bieden om een vernieuwingsslag te maken. Ordina zorgt met business platforms dat u de data uit legacy-systemen kunt ontsluiten naar de nieuwe wereld en de laatste technologieën kunt adopteren. Hiermee blijft u niet alleen compliant, maar legt u ook het fundament voor een betere en persoonlijkere dienstverlening richting uw klanten.
  2.  Verbeter
    Optimaliseer uw processen en stem deze zoveel mogelijk af op klantwensen. Ordina helpt u om deze wensen in kaart te brengen met onder meer social mediamonitoring, datascience en -analytics. Dit geeft u de kennis om met uw processen slagvaardig in te spelen op de situatie. En biedt u na verloop van tijd het inzicht dat nodig is om te anticiperen op de continu veranderende behoeften. Een Intelligente datagedreven organisatie noemen we dat.
  3. Vernieuw
    Maak nieuwe verbindingen met klanten. Denk aan portals waarin uw klanten de regie hebben over hun hypotheek(aanvraag), pensioenen of verzekeringen, een mobile payment app voor groepsbetalingen of een crowdfunding-platform waarmee u groepen ondersteunt om geld op te halen. Ordina is uw partner voor deze digitale acceleratie. We ontwikkelen en beheren digitale oplossingen die bijdragen aan een excellente klantbeleving. Met sterkere klantrelaties als resultaat.

Vrouw zit op de trap en kijkt op haar iPad

Ordina en finance: een match

Financiële instellingen behoren tot de kernklanten van Ordina. Dagelijks zijn honderden van onze business- en ICT-consultants aan het werk bij banken, verzekeraars en vermogensbeheerders. Soms individueel, soms in mixed teams en soms vanuit onze High performance teams die als multidisciplinaire coalities razendsnel tot relevante innovaties komen. Maar altijd met dezelfde ambitie: bijdragen aan een financieel gezond Nederland.