ORDINA BLOGT

Nikes of naaldhakken

  • Stephanie Huiden
  • 23 februari 2015

Daar sta je dan als eerstejaars student voor de receptiebalie bij Ordina… Weet je de presentatietekst nog uit je hoofd? Had je nou wel of niet een colbertje aan moeten doen? Had je toch moeten kiezen voor je naaldhakken in plaats van je Nikes en is de jury in een goede bui vandaag of wordt het een kille Voice of Holland ervaring? Een aantal vragen die waarschijnlijk door het hoofd spookten van 120 studenten van de Avans Hogeschool. Zij zijn namelijk langs geweest bij Ordina om per klas hun innovatie ideeën te presenteren voor de Innovation College*. Ze presenteerden niet alleen voor Ordina, maar ook voor hun eigen docent en de klant; één van de grootste werkgevers van Nederland.
 
Eerder bij de kick off van het Innovation College zijn de thema’s en de hoofdvraag bekend gemaakt, waarmee de eerstejaars aan de slag zijn gegaan. Onderzocht moest worden wat voor innovaties de klant volgens hen per thema nodig heeft om in de markt te blijven. Aan de vierkoppige jury, waaronder de innovatiemanager van de klant, vertelden de studenten enthousiast hun bevindingen. Af en toe was het visueel een feestje voor het oog met prachtige infographics en filmpjes.

Dat de studenten out of the box denken bleek uit de verschillende presentaties; van hologrammen uit horloges tot het plaatsen van RFID chips in vee en goederen. Een rode draad bleek het nog persoonlijker en gebruiksvriendelijker maken van het betaalverkeer voor de consument. De feedback van de jury was af en toe pittig, maar zeer bruikbaar voor de studenten om het nog beter te doen. Uiteindelijk zijn er drie winnaars gekozen die door mogen naar de Innovation Challenge begin februari, een 2-daagse bootcamp waarbij de studenten geholpen worden hun idee nóg verder te ontwikkelen. Als hoogtepunt pitchen zij voor een imposante jury bij de klant.

Wil je meer weten? Neem contact op met isabelle.jordans@ordina.nl, Business Consultant Ordina Innovation & Empowerment.

*Innovation College is een innovatieversneller, ontworpen door Ordina. Middels workshops en presentaties op het gebied van innovatie en trendwatching krijgen studenten handvatten om vanuit een trendwatching bril te kijken naar actuele vraagstukken van de klant. De studenten maken de vertaalslag naar de toekomst en verrassen klanten met out-of-the-box ideeën en concepten.

Over de auteur:

Stephanie Huiden

Stephanie Huiden is afgestudeerd aan de Vrije Universiteit in de richting Advies en Verandering. Binnen Ordina houdt ze zich binnen met PMO/Projectmanagement en is daarnaast bestuurslid van JongOrdina. Voor klanten is zij een drijvende kracht achter planningen en prestaties. Met die klanten complexe vraagstukken analyseren en tot een oplossing komen is waar zij energie van krijgt en nog lang wil blijven doen.