Marc Bos Business Unit Manager Service Management & Functioneel Beheer +31(0)629081663

Service Management Assessment

Effectief ingerichte IT- processen zijn essentieel om service van hoge kwaliteit te kunnen leveren. Is de kwaliteit van uw IT-dienstverlening optimaal of is er ruimte voor verbetering en verdere professionalisering?

Het Service Management Assessment van Ordina geeft u inzicht in de huidige kwaliteit en status van uw IT-processen. Op basis daarvan kunt uw dienstverlening beter aan laten sluiten op klantwensen en uw concurrentiepositie verbeteren. Professionaliseren biedt ook mogelijkheden om de kosten van uw IT-processen te reduceren.

Benieuwd naar de status van uw IT-dienstverlening? Start hier direct het assessment.

Download meer informatie

Concept

Het Service Management Assessment (SMA) is ontwikkeld op basis van de internationale kwaliteitsstandaard ISO/IEC20000. De kwaliteit van uw IT-dienstverlening wordt hierdoor op een onafhankelijke wijze in kaart gebracht. Het SMA geeft u aan de hand van één of meer online assessments inzicht in het huidige volwassenheidsniveau van uw IT-dienstverlening en biedt u concreet en gedegen advies voor verbetering van de:
• Total Value of Ownership (TVO)
• Total Cost of Ownership (TCO)
• Total Risk of Ownership (TRO)

Aanpak

U start de Ordina SMA-tool en doet de survey voor één of meerdere processen.

Het volwassenheidsniveau van uw IT-processen wordt in kaart gebracht aan de hand van vijf aandachts-gebieden:

• Organisatie
• Proces documentatie
• Proces uitvoering
• Controle & sturing
• Relaties met andere processen

Resultaat

Op basis van de uitkomsten van het ingevulde assessment wordt een rapport opgesteld door een ervaren service management consultant. Naast de meer (eerder genoemde) uitgebreide aanbevelingen biedt het rapport ook een aantal ‘quick wins’ waarmee u snel verbeteringen kunt doorvoeren. Hierbij kunt u denken aan advies voor het sneller en soepeler laten verlopen van uw IT-processen waardoor uw (interne) klanttevredenheid verbetert. Tevens bieden deze ‘quick wins’ een aantal kostenbesparende maatregelen.

Service Management Assessment Contact Neem contact op met Marc Bos