Jan Hoekstra Directeur Ordina SAP +31(0)650731424

SAP Cloud for Customer

betrokken klanten

Door het gebruik van nieuwe technologieën, zoals bijvoorbeeld facebook, twitter en forums, zijn klanten steeds beter en sneller geïnformeerd. Het etaleren van (kennis over) uw producten en diensten is tegenwoordig niet meer voldoende, dat zoeken klanten zelf wel op.

De spelregels voor klantenbinding en -behoud veranderen in snel tempo alsmede de manier van zaken doen.

Wat niet veranderd:
Klanten willen gewoon goed geholpen worden, ze willen dat u met ze meedenkt en dat u ze een oplossing biedt voor een vraag of probleem, het liefst zo snel mogelijk. Als u de klanten ervan kunt overtuigen dat u ze kunt helpen dan willen ze vanzelf bij u kopen.

Klanten informeren, vergelijken, kopen en vragen service. Kansen genoeg dus om te laten zien wat u waard bent. Door er op elk moment te zijn voor de klant en echt de relatie aan te gaan verkrijgt  u het vertrouwen en de informatie om het verschil te kunnen maken. Kennis over klanten, koopgedrag en servicebehoeften zijn daarom belangrijke sleutels tot uw succes en dat van uw klant.

Om dit te bereiken zult u de organisatie en processen moeten  richten naar de klant en “customer-facing” teams zullen de mogelijkheden en het gereedschap moeten hebben om klanten te begrijpen en ze verder te helpen.

Met SAP Cloud for Customer heeft uw deze mogelijkheden en het gereedschap. Het stelt u in staat om effectief met klanten  te “connecten”, ze te betrekken bij uw proposities, ze te helpen door betere kennis en u groeit eenvoudig met ze mee.

Concept

Met SAP Cloud for Customer kunt u snel aan de slag. Het geef marketing, verkoop en service de mogelijkheden om de juiste dingen te doen voor de juiste klanten, op het juiste moment:

  • Het geeft ze de juiste klantinformatie op die momenten dat het nodig is; beter informatie zorgt voor een beter klantcontact.

  • Ze kunnen werken op een manier die het beste bij ze past; blije medewerkers zorgen immers voor een betere klantbeleving.

  • Het laat uw medewerkers zo efficiënt mogelijk werken; het systeem doet het routine werk en zorgt dat informatie bij de juiste personen terecht komt. Zo kunnen uw medewerkers meer tijd  aan hun klanten besteden.


Oplossing

SAP Cloud for Customer heeft een gebruiksvriendelijke intuïtieve gebruikersinterface. Het biedt een naadloze integratie met SAP ECC of SAP CRM, maar ook SAP Contact Center (voorheen BCM) en met Microsoft Outlook zodat u vanuit de bekende MS Outlook applicatie direct toegang heeft tot klanten, contactpersonen, klantactiviteiten, leads, opportunity’s en service tickets.

Standaard is SAP Cloud for Customer op vele mobiele apparaten beschikbaar zoals iPhone, iPad, Blackberry of Android apparaten.

Aanpak

SAP Cloud for Customer wordt voor u gerealiseerd door middel van de Ordina Best Fit aanpak. Dit betreft een Agile manier van werken met een baseline als uitgangspunt.

Wij richten ons hierbij op een zo goed mogelijk passende oplossing voor de klant (Best Fit) en niet per definitie op de perfecte oplossing (Perfect Fit). Met andere woorden goed is goed genoeg tenzij anders wordt aangetoond. Zo probeert Ordina samen met de klant een goede balans te vinden tussen de toegevoegde waarde van de oplossing en de investeringen die hiervoor nodig zijn

SAP Cloud for Customer Contact Neem contact op met Jan Hoekstra