ORDINA BLOGT

Social Media Game

Vorige week mocht ik op de Expericence Markt van een Social Media Congres een Social Media Game organiseren. Ongeveer 280 geïnteresseerden bezochten het congres. Tijdens de pauzemomenten hebben een groot aantal van de bezoekers meegedaan met de Social Media Game.

  • Redactie
  • 7 juni 2011

Doel van de Social Media Game was om op een ontspannen manier de  bewustwording  van het nut en de noodzaak om Social Media in te zetten te verhogen.

De Social Media vragen waren zichtbaar op een groot scherm, de kandidaten konden een keuze maken uit drie antwoorden door middel van stemkastjes. Degene die de meeste vragen het snelst had beantwoord was de winnaar van de Social Media Game. Opvallend was dat geen van de kandidaten alle vragen goed had en dat de meeste kandidaten halverwege bleven steken. cial Media Game was om op een ontspannen manier de bewustwording van het nut en de noodzaak om Social Media in te zetten te verhogen.

Van de kandidaten hebben we positieve reacties ontvangen over de game. Duidelijk werd dat men soms verbaasd was over de antwoorden. Het antwoord op de vraag: “wat is de gemiddelde leeftijd van een Twitter gebruiker?” had iedereen bijvoorbeeld fout. Ook de vraag over welk platform groter is in Nederland Hyves of Facebook, werd ten gunste van Facebook beantwoord. Toch zaken die handig zijn om te weten om uiteindelijk te bepalen welk Social Media platform men zou willen inzetten om een bepaalde doelgroep te benaderen.

Kortom, hoeveel weet jij eigenlijk van Social Media?