ORDINA BLOGT

D66

Omdat Online Presence een steeds belangrijker onderdeel vormt van de verkiezingen gaat het Klantinteractieblog tot de verkiezingen zes politieke partijen volgen.

  • Redactie
  • 13 juni 2012

Klantinteractieblog tot de verkiezingen zes politieke partijen volgen. Het Klantinteractieblog houdt jullie op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en interessante berichten over D66.

1 juni 2012

D66 grijpt elk Social Media kanaal aan om zich te profileren. Ze zijn actief op wel zeven Social Media kanalen waaronder Facebook, Twitter, Hyves en zelfs hun eigen Social Media netwerk Plein66. Wat wel opvalt, is dat er bijvoorbeeld op YouTube geen filmpje meer is gepost sinds 11 Mei 2012, nu drie weken geleden. Hierdoor zou je de indruk krijgen dat D66 last heeft van de wijd verspreide aanwezigheid op Social Media. Er is wel een duidelijke focus vanuit de partij op Twitter. Waar D66 vooral zendt, zijn sommige politici juist erg actief in gesprek, met als meest in het oog springende voorbeeld @Alexander Pechtold. Pechtold zendt niet alleen maar gaat juist de discussie aan. Dit zorgt ervoor dat hij een Klout Score heeft van 64 wat inhoud dat Pechtold een grote invloed heeft op Twitter.
 Het is interessant om te zien of de overige Social Media kanalen van D66 in de tijd naar de verkiezingen toe, intensiever gebruikt gaan worden

8 Juni 2012

Zoals in het vorige blog al werd aangegeven, gebruikt D66 zeven Social Media kanalen. Wat opvalt bij deze kanalen is dat zij met name voor zenden zijn bedoeld en een stuk minder voor interactie. Uiteraard kunnen sommige kanalen zoals YouTube moeilijk gebruikt worden voor interactie maar ook bij Facebook en Hyves is er geen reactie van D66. Het YouTube kanaal heeft een aantal interessante playlists waarvan de meest interessante het videoblog van Pechtold is. Helaas is de laatste update hiervan geweest op 9 maart van dit jaar. Bij Hyves is de laaste WieWatWaar update geweest in september 2011, bijna een jaar geleden dus. Misschien was het beter geweest om dit account op te heffen dan dit onbeheerd achter te laten. Op de website van D66 is ook te zien dat zij een Flickr kanaal hebben. Echter is het doel van dit kanaal niet duidelijk. Er staan zulke diverse foto’s op dit kanaal dat de toegevoegde waarde niet duidelijk is. Bij D66 is het dus helaas niet een geval hoe meer hoe beter. Enkele kanalen worden amper gebruikt en bij andere ontbreekt een duidelijk doel. Het is interessant of dit in de aanloop naar de verkiezingen nog gaan veranderen.