ORDINA BLOGT

Lead generatie en thought leadership via Social Media

Onlangs mocht ik samen met Patrick van Straalen een workshop verzorgen over lead generatie en thought leadership via Social Media. Veel organisaties staan voor die uitdaging en vragen zich af welke rol Social Media hierin kan spelen.

  • 24 mei 2012

In de workshop stonden we stil bij een aantal mogelijkheden.

In de onderstaande SlideShare presentatie vind je een aantal voorbeelden en tips. De voornaamste overwegingen op een rij:

  • Wat je online zet, is niet of nauwelijks te verwijderen.
  • Organisaties researchen jou en je organisatie online. Wat kunnen ze van je vinden? En wil je dat ze dat vinden? Google jezelf!
  • Online profilering kan zowel actief als passief.
  • Benut de Groups van LinkedIn: daar liggen grote kansen. Zeker als je nagaat dat slechts één procent van de mensen in een community echt actief een bijdrage leveren.
  • Begin met luisteren. Wat wordt er over jou, je organisatie, je branche, je doelgroep gezegd op Social Media?
  • Kies de juiste zoekwoorden. Zijn de woorden die jij gebruikt ook de woorden die jouw potentiële klanten gebruiken? 

Lead generatie en thought leadership via social media

View more PowerPoint from Kim Sterenborg