ORDINA BLOGT

Omzetgroei dankzij Couch Commerce

Heerlijk op de bank op vrijdagavond. iPad op schoot met de TV aan, beetje surfend op zoek naar leuke uitjes voor het weekend en hier en daar een aanbiedinkje. Ondanks de ziektekostenpremie toch maar eens kijken waar we op vakantie willen.

  • Ivo Slabbers
  • 12 november 2012

Als ik wil, kan ik vanuit m’n tablet en vanaf de couch alles mobiel en online regelen.

Omzetgroei via tablets

Wehkamp ziet 25 procent van haar omzet binnen een jaar via mobiele kanalen binnenkomen. Vorig jaar was dat nog zo’n vier procent. Het mobiele kanaal is hot en slimme ondernemers spelen daar op in met interactieve en attractieve apps en mobiele websites. Met name voor de retail is dit een enorme kans. De winkelstraten blijven leeg, maar aan de andere kant groeit de interesse voor mobiel online shoppen. En daar profiteert Wehkamp van.

Winkelgedrag

Het winkelgedrag verandert, want de gemiddelde tablet shopper doet zijn aankopen tussen zes en tien ’s avonds. Dus buiten de winkeltijden van de traditionele winkels. Én vanaf de bank met de TV aan lekker couch commercen. De STER heeft het nu ook ontdekt en heeft een speciale app ontwikkeld die mij tijdens de reclames moet verleiden om in te gaan op de ‘premiums’. Deze ‘premiums’ zijn speciale aanbiedingen voor mij, die ik uiteraard niet mag missen. De app kan ik koppelen aan mijn Facebook account, zodat ik met iedereen kan delen wat ik tijdens welk reclameblok heb gekocht. En zo is de sociale cirkel weer rond!

Bløf

Wij hadden kaartjes voor het jubileum concert van Bløf in de Ziggo Dome, dus ons weekend kon al niet meer stuk. Maar voor iedereen die niet kan, heeft Ziggo een 2.0 oplossing: via TV, smartphone of tablet kun je het concert live volgen. Mooie wereld dit!
 
Waar was jij afgelopen weekend, dankzij je tablet?