Foto van medewerkers Ordina

Ordina stapt over op volledig online onboardingsprogramma

Vanwege het coronavrirus werken momenteel veel mensen thuis, ook bij Ordina. Dat is even wennen voor iedereen, maar nieuwe omstandigheden maakt ook innovatief. Zo ook onze recruiters die iedere maand nieuwe medewerkers moeten onboarden. Hoe doe je dat als je nieuwe medewerkers niet meer op kantoor kan ontmoeten om ze wegwijs te maken? En hoe zorg je dat ze op tijd een laptop en smartphone krijgen?

Onboardingsprogramma aangepast

In een artikel van Werf& legt Claudia van Triest, HR Business Partner Talent Acquisition, uit hoe Ordina dat doet. “Bij Ordina hebben we het bestaande onboardingsprogramma snel aangepast aan de nieuwe tijden en hoeven de nieuwe medewerkers in deze tijd helemaal niet meer naar kantoor te komen. Onze onboarders ontvangen een welkomstpakket thuis met een laptop, telefoon en een aantal gadgets om handig vanuit huis te kunnen werken”, aldus Claudia van Triest.

Online onboarding

“En zolang er geen complete lockdown is, willen we de eventuele leaseauto op het huisadres laten leveren. De onboarding doen wij nu volledig online, in een verkorte versie. Waar we normaal een hele dag voor onze nieuwe collega’s organiseren, worden ze nu op 1 april welkom geheten via Microsoft Teams. Het is een verkorte, maar hopelijk wel interactieve versie van het gewone onboardingprogramma. En aansluitend aan die Teams-meeting gaat iedere manager in kleiner verband door met de nieuwe medewerkers.”

Lees hier het volledige artikel.