Visie, strategie & kernwaarden

Nieuwe ontwikkelingen, zoals clouddiensten, het Internet of Things, digitale platforms, data analytics en virtual reality, veranderen de wereld waarin we leven en werken ingrijpend. Het tempo is hoog. Wat vandaag wordt bedacht,  heeft morgen al impact.

Visie

Technologische ontwikkelingen drijven dan ook vernieuwing. Digitalisering helpt je als organisatie om relevant en wendbaar te zijn voor de wereld van nu en morgen. Hierdoor kun je versnellen, je processen beter op elkaar aansluiten en kun je optimaal samenwerken. En niet onbelangrijk; het opent nieuwe deuren en brengt je dienstverlening naar een hoger niveau, waardoor je klanten ook tevredener zijn.

Ordina is hiervoor de partij. Wij zijn de partner die je helpt om digitaal te transformeren en de verandering voor te blijven. Wij noemen dat Ahead of change. Dat doen we door technologie, businessuitdagingen en mensen met elkaar te verbinden. We helpen je om je snelheid te vergroten, slimme IT-toepassingen te ontwikkelen, nieuwe digitale diensten te lanceren en zorgen dat mensen ze omarmen. Op die manier creëren we een digitale voorsprong en blijf je als organisatie vooroplopen.

IT is volgens ons een enabler en game changer die digitale transformatie mogelijk maakt. We bieden innovatieve oplossingen die mens, maatschappij en bedrijven verder helpen. Dat doen we door samen met onze klanten duurzaam te innoveren.

Strategie

Vanuit onze visie Ahead of change werken we aan onze strategie Ordina 2022. In de komende jaren wil Ordina haar positie als betrouwbare IT-partner van het lokale grootbedrijf en de overheden voor klantspecifieke dienstverlening behouden en verstevigen. Dit betekent dat we onze dienstverlening op basis van vijf businessproposities uitbreiden met onderscheidende niche-oplossingen bij bestaande en nieuwe klanten. Deze oplossingen geven ons een herkenbaar gezicht in de markt.

De wereld om ons heen en onze strategie
Ordina staat als lokale IT-dienstverlener midden in de maatschappij. Wij willen een betekenisvolle rol vervullen voor onze klanten, onze mensen, onze aandeelhouders, onze partners en leveranciers en de maatschappij. De ontwikkelingen in ons vakgebied, de uitkomsten van onze stakeholderdialoog, onze impact op drie Sustainable Development Goals en het krachtenveld van onze concurrentieomgeving zijn input voor onze strategie die we hebben vertaald naar vier strategische pijlers:
Strategische context

Waar staan we voor: onze kernwaarden

Onze kernwaarden drijven ons. Ze vatten samen waar we voor staan en hoe we dingen doen bij Ordina. Dit Ordina DNA zit in iedere Ordina-professional en zorgt ervoor dat we onze klanten door en door kennen en dat we onze expertise, vakmanschap en talent voor hen inzetten.

We discover
Van vakmanschap naar vooroplopen in je vak. We zijn nieuwsgierig en staan open voor nieuwe dingen
Dat helpt ons om kansen en bedreigingen in kaart te brengen en te bedenken wat dat betekent. Elke dag ontdekken hoe ons talent optimaal benut kan worden. Hoe we ons vakmanschap verder ontwikkelen.
Om voorop te lopen in ons vak en om klanten proactief te helpen om ‘Ahead of change’ te zijn.

We connect
Van samenwerken naar verantwoordelijkheid nemen voor het resultaat. We zijn open-minded, inclusief en ondernemend. Dat helpt ons om verbindingen te leggen en relaties op te bouwen. Vanuit samenwerking in High performance teams neemt Ordina verantwoordelijkheid voor het resultaat. Proactief binnen met buiten verbinden en andersom. Om een optimaal resultaat te bereiken. Win-winsituaties met het beste resultaat voor elke stakeholder.

We accelerate
Van klantkennis naar digitale voorsprong bieden. We zijn klantgericht en streven naar kwaliteit. Dat helpt ons om vooruit te kijken en klanten te helpen versnellen. Om vanuit onze businessproposities proactief de beste oplossingen te ontwikkelen voor klanten. Ambitieuze oplossingen die het verschil maken. Die klanten positief verrassen en helpen een digitale voorsprong te nemen.