Pega partnership

Stroomlijnen en vereenvoudigen – door slim te automatiseren

Een overheidsinstelling die een gebruiksvriendelijk platform wil om snel een aanvraag in te dienen. Een verzekeraar die het proces van schadeclaims wil vereenvoudigen. Een dienstleverancier die zijn end-to-end processen klantvriendelijker of efficiënter wil maken. Allemaal vertrouwen ze op het Pega-platform om hun werking te optimaliseren – door slim te automatiseren. Ordina helpt hen, van analyse tot support.

Een leider in customer engagement, toonaangevend in intelligent business process management (BPM), een visionair in Robotic Process Automation (RPA): onderzoeksbureau Gartner gelooft in de aanpak en de expertise van softwarespeler Pegasystems. Zo ook de vele publieke organisaties en bedrijven in Nederland en België die met Pega hun zakelijke processen digitaliseren, waaronder Rabobank, KBC, DICTU/ Agentschap Telecom, DICTU/ IMG en DICTU/ NCG.

Pega: wat en waarom?

Pega-software verdient al ruim 30 jaar zijn strepen in organisaties wereldwijd. Het platform bestaat uit verschillende bouwblokken, die allemaal gekenmerkt worden door een duidelijke focus op case management (zaakgericht werken), een low-code ontwikkelomgeving én automatisering.- Dit aan de hand van artificiële intelligentie (AI).

Jouw voordelen?

  1. Werk efficiënter en compliant
    Je verliest kostbare tijd of worstelt met een hoge foutenmarge door te veel handmatige processen? Je wilt jouw processen stroomlijnen of sneller beslissingen nemen? Pega-oplossingen brengen data uit verschillende bronnen van uiteenlopende systemen samen en vereenvoudigen handelingen. De standaard audittrails zorgen bovendien voor vlotte rapportering en compliance.
  2. Lever buitengewone diensten: zet uw klanten centraal
    Wie zijn jouw klanten en wat verwachten zij van je? Dat is het uitgangspunt van elke Pega-oplossing. Met Pega krijg je moeiteloos een 360°-inzicht in jouw klant en bouw je digitale kanalen uit, introduceer je selfservices of schakel je bots in. Zo zorg je voor tevreden klanten en burgers.
  3. Innoveer en stoom uw organisatie klaar voor de toekomst
    In de huidige, snel veranderende wereld zorgt Pega ervoor dat je bij blijft. Het platform is immers flexibel en schaalbaar. Chatbots introduceren, AI inzetten of nieuwe applicaties toevoegen? Dankzij de low-code benadering schakel je snel naar een hogere versnelling.

Zaakgericht werken of case management: wat is dat?

Een schadeclaim indienen, een vliegtuigticket boeken, een bankrekening openen, een nieuwe werknemer rekruteren: het zijn allemaal voorbeelden van ‘cases’. Meer dan een proces is een case niet helemaal voorspelbaar: de stappen of fases zijn bekend, maar bij elke stap zijn er een aantal keuzemogelijkheden. Op basis van best practices en AI slaagt Pega er toch in cases te stroomlijnen en te automatiseren, van opstart tot afhandeling.


 

Hoe helpt Ordina: ons Pega-aanbod

Worstel je met complexe processen of te veel legacy software en wil je op een vlotte manier processen stroomlijnen of automatiseren? Of gebruik je al Pega-oplossingen maar wil je ze reviewen, optimaliseren of uitbreiden?

Als gecertificeerde partner van Pegasystems kunnen we je helpen in elke stap. Samen kiezen we de bouwblokken, de aanpak en het tempo. Ons aanbod:

  • We analyseren en ontwerpen
    Zit je met een probleem en wil je een proces stroomlijnen of innoveren, dan luisteren we eerst naar jouw behoeften. Onze businessanalisten challengen je, onderzoeken de mogelijkheden en definiëren jouw case.
  • We bouwen en implementeren
    Dankzij de low-code benadering bouwen we in no time een proof-of-concept, in nauwe samenwerking met jouw team (citizen development). Dat voorstel verfijnen we en schaven we bij, op basis van jouw continue feedback.
  • We migreren en integreren
    We zorgen voor een vlekkeloze migratie naar het Pega-platform en zorgen ervoor dat jouw Pega-oplossingen naadloos opgaan in jouw bestaande IT-landschap.
  • We monitoren en innoveren
    Jouw behoeften en de wereld rondom je veranderen. Daarom monitoren we jouw Pega-oplossingen. We bieden support, geven toelichting bij de nieuwe features die Pega geregeld lanceert en we denken na over evolutie en innovatie. Zodat je jouw investering optimaal benut.

Waarom Ordina?

  • Vertrouw op echte Pega-experts uit jouw regio
    Ordina is de grootste Nederlandstalige partner van Pegasystems. Ons snelgroeiende team bevat meer dan 50 gecertificeerde Pega-experts, die hun kennis constant blijven bijschaven. Zij hebben een korte lijn met Pegasystems: Pega zorgt voor opleidingen en certificaten, ondersteunt onze go-to-market, denkt met ons mee over jouw project én controleert ook de kwaliteit van onze oplossingen.
  • Een multidisciplinair, high-performance team
    Ons Pega-team bestaat uit analisten, designers, architecten en developers die uitstekend op elkaar zijn ingespeeld. Is er voor jouw project specifieke kennis nodig rond security, data, compliance of andere topics dan doen onze Pega-experts een beroep op de kennis van hun collega’s uit andere Ordina-businessunits.
  • Buitengewone dienstverlening mét garanties
    Onze experts werken nauw samen met jouw team. We delen onze kennis, communiceren transparant en zitten op geregelde tijdstippen samen om de knelpunten te bespreken en de planning op korte en lange termijn vast te leggen.