Persbericht Ordina Capital Markets Day

Ordina gereed voor de volgende fase.

Ordina gereed voor de volgende fase – strategie-update

Goed gepositioneerd voor het versnellen van groei

Nieuwegein, 22 juni 2021 – Ordina N.V. (Ordina), een onafhankelijke IT-dienstverlener in de Benelux, organiseert vandaag een Capital Markets event, met een update van de strategie.

Highlights strategie-update

• De transformatie van Ordina is afgerond en we zijn goed op weg om de strategische doelstellingen van 2022 te behalen. De beweging naar meer toegevoegde waarde dienstverlening via onze businessproposities ligt op koers en versnelt;
  • Voor de middellange termijn is Ordina goed gepositioneerd om in te spelen op de trends in de IT-dienstverlening en het post-covid momentum, waarin we een toenemende behoefte zien aan digitale transformatie;
  • De volgende fase van de Ordina-roadmap richt zich op het versnellen van groei, via de vijf businessproposities, ondersteund door een solide basis en gerichte acquisities;
  • Om de voortgang van de strategie te bewaken, presenteren we hernieuwde middellange termijn doelstellingen passend bij onze ambitie.

Jo Maes, CEO Ordina, over de strategie-update

“In de afgelopen jaren hebben we hard gewerkt om een efficiënte organisatie neer te zetten, die waarde toevoegt voor onze klanten, vanuit een solide basis. Deze basis is getest in 2020 en we hebben aangetoond snel te kunnen reageren en inspelen op de uitdagingen van onze klanten. De vraag naar IT-dienstverlening is groot en het post-covid herstel, met de sterk groeiende behoefte aan digitale transformatie in de markt, zorgt voor een goede positionering van Ordina in de industrieën waarin we opereren.

De verwachting is dat de IT-dienstverleningssector in de Benelux zal toenemen met hoge enkelvoudige groeicijfers in de aankomende middellange termijn. Deze groeiverwachtingen zien we ook voor de marktsegmenten waar we actief zijn. Wij zien veel kansen om te groeien en daarmee te versnellen. Ordina is goed gepositioneerd om in te spelen op de huidige trends, we zijn klaar voor de volgende fase van onze roadmap.

We lopen voor op onze 2022 ambities. Samen met het momentum in de markt is het tijd om ons te richten op groei en het versnellen van groei, via onze businessproposities, en in te zetten op margeverbetering. De vooruitzichten voor Ordina zijn goed, wij hebben daar vertrouwen in. Onze nieuwe middellange termijn doelstellingen tonen onze ambitie, die zich richt op een duurzame toekomst voor onze klanten en onze medewerkers, waarin zij de verandering voor zijn.”

Download persbericht

Meer informatie of vragen?

Stel uw vraag via onderstaand formulier of bel +31 (0)30 663 7000.