Mendix

Versterk de organisatie met de kracht van data

Bedrijven en organisaties die anticiperen op veranderende omstandigheden en slagvaardig besluiten nemen, bedienen hun klanten beter en zijn hun concurrenten voor. Een goede combinatie van kennis uit de eigen organisatie en kennis uit data, speelt hierbij een sleutelrol, vertelt Emiel van Bockel, directeur Intelligente en datagedreven organisaties bij IT-dienstverlener Ordina.

Digitale transitie

In een interview met het FD gaat Emiel van Bockel in op de digitale transitie die voor veel bedrijven en organisaties een uitdaging is. “Ze willen met intelligente algoritmes de bedrijfsprocessen verbeteren maar blijven steken in de onderzoekende fase. Ze hebben een ruimtelijk vraagstuk, maar weten de oplossing niet in de praktijk te brengen. Of ze hebben resources en ideeën om een innovatie in de markt te zetten maar het lukt ze niet om die innovaties schaalbaar in productie te brengen.”

Ordina helpt haar klanten een intelligente en datagedreven organisatie te worden. “Zo’n organisatie vermenigvuldigt de eigen kennis met kennis uit data”, zegt Van Bockel. “Ze zijn daardoor in staat op eenvoudige wijze antwoord te geven op complexe bedrijfsvraagstukken, de klantbeleving te verhogen en nieuwe businessmodellen te introduceren. In andere woorden; ze presteren beter en blijven relevant.”

Organisaties zullen mee moeten in deze ontwikkeling. “Data is de drijvende kracht achter innovatie. Zij die data niet slim benutten, worden door concurrenten ingehaald of vervangen door nieuwe toetreders met laagdrempelige digitale oplossingen. Voor elke organisatie geldt: het is razendsnel blijven vernieuwen of langzaam de slag verliezen.”

Ordina is de partner die elke organisatie daarbij kan ondersteunen. De IT-dienstverlener brengt deskundigen op het gebied van data, technologie en business bij elkaar in multidisciplinaire High Performance teams. Deze helpen de klant om datagedreven te worden.

“Met het inzicht van de huidige en gewenste situatie ontwikkelen we samen met de klant een roadmap waarop de initiatieven worden geplot”, zegt Van Bockel. “Via onze Data Journey, een vaste aanpak met zeven dimensies, brengen we per bedrijfsfunctie de mate van datagedreven werken in kaart.”

Intelligente datagedreven organisaties

De businesspropositie Intelligente datagedreven organisaties houdt zich bezig met de vraag hoe bedrijven de veelheid aan soorten data effectief kunnen inzetten. Wie data snel en bewust kan omzetten in waardevolle informatie en dit als zakelijk kompas gebruikt, presteert beter en blijft relevant. Ordina zorgt ervoor dat een organisatie maximale waarde uit data haalt. Informatie uit die data kan een organisatie vervolgens gebruiken bij haar besluitvorming, bijvoorbeeld om de eigen dienstverlening of bedrijfsprocessen te verbeteren.

Ordina maakt gebruikt van diverse vakgebieden, zoals data science, linkeddata, geo-informatie, business intelligence en supply chain optimization om te komen tot een intelligente datagedreven organisatie.

Het resultaat hiervan is meer slagvaardigheid, een uitstekende klantbeleving en het inzicht om met een aangepast businessmodel te anticiperen op de wereld van morgen.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Emiel van Bockel, tel: 030-663 7000, e-mail: emiel.van.bockel@ordina.nl